Google+

Novinky

arr3Predaj šperkov a bižutériePredaj šperkov a bižutérie 27.09.2010 - 09:00 / Natália Furindová - Publikované v internetovom...

Náš tip

naša cena 10,00 € (275,00 CZK)
naša cena 4,50 € (123,75 CZK)
naša cena 7,32 € (201,30 CZK)

Výhodná ponuka

naša cena 19,90 € (547,25 CZK)
naša cena 5,74 € (157,85 CZK)
naša cena 13,50 € (371,25 CZK)

 

Porovnávanie cien na Tovar.sk

Pozri.sk - katalóg, vyhľadávač

NajVyber.sk



Predaj šperkov a bižutérie

Predaj šperkov a bižutérie

27.09.2010 - 09:00 / Natália Furindová - Publikované v internetovom časopise instore.sk

Kedysi sa šperky dedili z generácie na generáciu, no dnes je situácia iná. Na trhu je obrovské množstvo rôznych šperkov, drahých kovov i bižutérie, ktoré sa pre mnohých stali obľúbeným darčekom. Súčasní spotrebitelia uprednostňujú najmä trendové a cenovo dostupné šperky.

Aké šperky zvyknú najčastejšie nakupovať slovenskí spotrebitelia?

Súčasný trh ponúka spotrebiteľom rozmanité množstvo šperkov, drahších a hodnotnejších, ale aj bižutérie a rôznych kovových či kožených i drevených šperkov. Spotrebiteľ má mnohokrát problém vybrať si. „Momentálne sú hitom chirurgická oceľ, koža, drevo a Swarovski. Sú módne, kvalitné a cenovo prístupné širokému spektru zákazníkov,“ hovorí Dana Cepková, ktorá prevádzkuje dva internetové obchody so šperkmi www.najsperky.sk a www.daniella.sk. Spotrebitelia zvyčajne nakupujú šperky v kamenných predajniach, ale rýchly rozvoj internetových technológií v súčasnosti umožnil aj rast internetových obchodov ponúkajúcich šperky. Ich výhodou je možnosť vyberať si zo širokého spektra výrobkov a nakupovať z pohodlia domova.

Preferencie slovenských mužov a žien

Preferencie z hľadiska pohlavia sa rôznia. Vo veľkom závisia od veku a individuálnych preferencií každého spotrebiteľa. „Mladí ľudia momentálne preferujú piercing, ženy náušnice a prstene, mužov zaujímajú skôr náramky či retiazky. Veľký záujem je taktiež o hodinky. Tie sú obľúbeným módnym doplnkom vo všetkých vekových kategóriách,“ uvádza zo skúseností D. Cepková.

V minulosti sa šperky dedili z generácie na generáciu

Ešte pred niekoľkými rokmi slovenský trh so šperkmi a bižutériou nebol taký rozvinutý, ako je tomu dnes. V minulosti sa šperky dedili z generácie na generáciu. Tento trend podľa slov D. Cepkovej v súčasnosti nepretrváva: „Kedysi bol šperk synonymom drahých kameňov a kovov. Dnešný šperk sa toho vzdal, nemá žiadne zábrany voči akémukoľvek materiálu. Ľudia chápu momentálne „šperk“ ako módnu záležitosť, ktorá „kráča s módou“. A tá sa neustále mení. A tak súčasný spotrebiteľ uprednostňuje kvantitu nad kvalitou, t.j. radšej si kúpi viac druhov šperkov ako jeden „drahý“ šperk. Od praveku do dnešných čias sa to veľmi nezmenilo, nositeľ šperku prostredníctvom neho komunikuje so svojím okolím. Či to je mladý punker s piercingom alebo človek, čo si kupuje umelecké šperky.“

Charakteristika súčasného slovenského spotrebiteľa

Keďže ponuka je široká, spotrebiteľ sa mnohokrát sústreďuje na kvantitu. Samozrejme, pri veľkolepých udalostiach je ochotný zainvestovať aj do drahších šperkov a kovov, no občas sa rád poteší aj nákupom lacnejších výrobkov. „Vo všeobecnosti Slováci uprednostňujú skôr trendové a lacnejšie šperky. Samozrejme, existujú výnimky, ktoré investujú i do drahších šperkov, hlavne do zlata a drahých kameňov. Samostatnú kapitolu tvorí umelecký šperk. Ale to už hovoríme o inej skupine zákazníkov,“ uzatvára D. Cepková.